Sidor

torsdag 12 februari 2009

Krutgumma?


Sitter här med en kopp kaffe och är helt slut. Det är alldeles tyst. Tv:n är för ovanlighetens skull avstängd. Jag tänker inte sätta på den igen förrän någon tvingar mig. Ungarna är i badet. Och jag bara njuter av tystnaden.

Konstigt att man kan bli så trött av ljud. Det är verkligen helt underbart att jag kan jobba hemifrån när de är här men det är samtidigt påfrestande att jobba med två små tjatter fnatter som låter oavbrutet.

Så jag vilar öronen. Hajja det. Snacka om att vara vuxen. Vuxen och gammal. Det känner jag mig idag. Det verkar som att min kropp behöver springa varje dag. Som om jag stelnar till annars och knappt kan gå. Som om varje liten muskel krampar ihop sig. Stel i rygg, nacke, ben you name it. I huvudet till och med.

Men efter en stunds löpning är jag på topp igen. Kanske ska införa det, en stunds löpning varje morgon för att motverka stelhet? Så att jag blir den krutgumma jag planerat.

Inga kommentarer: