Sidor

lördag 14 februari 2009

Jag vill vara pigg och stark


Mitt morgonkaffe är inte det sämsta. Det innehåller inte för stora delar nickel och inte för höga halter koffein. Tur det för det är snart den enda lasten jag har kvar.

Jag har avverkat tre veckor av mina två vita månader nu. Införde det för jag kände att jag var tvungen att göra något drastiskt eftersom jag inte tycker att min träning ger något synligt resultat längre. Kom på att vinet kunde ha med det att göra.

Och tillsammans med det goda vinet åt jag rött kött. Jag tror att jag överkonsumerat rött kött i flera år. Så nu är det slut med det också. Jag har nämligen läst att det innehåller fett av det mättade slaget och att det tillför vegetabiliskt fett av den sort som inte bara skapar utan också förvärrar inflammationer.

Och om en månad fyller jag 37 som ni vet. Skulle inte vilja kalla det kris i alla fall inte i den mening att jag nojjar och mår dåligt. Jag ser snarare fram emot det och känner mig mer angelägen att ta hand om mig. Både själsligt och kroppsligt.

Inga kommentarer: