Sidor

måndag 16 februari 2009

Jag bytte sida i skrivande stund

Jag kan inte engagera mig i Pirate Bay-rättegången, det går bara inte. Den är mig fullständigt egal. Kan inte, vill inte ta ställning för varken det ena eller det andra. Fast samtidigt fattar jag inte varför musiken inte ska gå o få gratis.

Jag kan stolt konstatera att jag aldrig laddat ner från Pirate Bay. Fast jag antar att jag är lite medskyldig ändå för jag tror att jag tagit emot skivor med musik som laddats ner.

Jag är uppvuxen med tracks och kassetband, då gällde det att pausa snabbt som attan för att inte få med programledarens pladder som alltid kom plötsligt mitt i låten. Och det var ju inte lagligt att spela in men det gjorde jag ju ändå.

Som den gamla stofil jag är föredrar jag fortfarande att köpa musik i fysiska affärer, eller ok då, jag handlar även på nätet men jag vill ha skivan med konvolut och allt. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra så helt plötsligt engagerar jag mig - heja Pirate Bay!

Inga kommentarer: