Sidor

fredag 1 juni 2007

Ingen tjej förtjänar det

Hörde häromdagen att de omtalade Stureplanskillarna som blev friade efter att våldtagit en 19 årig tjej, är samma som startade upp det nya stället "Grabbarnas" på Kungsholmen.

Vi var där o käkade för en tid sedan men vi var grymt missnöjda med både servicen o maten så vi bestämde oss för att aldrig mer gå dit. Bra beslut verkar det som nu. Tydligen är inte just de två killarna med som ägare längre, men det känns ju mest som ett spel för galleriet. Vem som helst kan ju räkna ut att det är dålig publicitet.

Jag tänker i alla fall aldrig mer gå dit. Blir fruktansvärt upprörd av sånt. Inte minst på alla hemska kommentarer om att hon minsann säkert ville o ångrar sig efteråt. Det är nog den sortens kommentarer som gör mig mest upprörd. Tror verkligen de killar o tjejer som säger så att nån endaste tjej frivilligt skulle utsätta sig för den förnedring det innebär att berätta om nåt sånt? Har någon tjej någonsin vunnit något på att bli våldtagen?

Jag kan inte ens skriva om det för jag blir bara galet upprörd. Jag minns hockeyhistorien, jag var fullständigt rasande. Men jag hittade en blogg som dels visade bild på de där äckliga Stureplanskillarna, men framförallt så skrev hon så bra om det. Jag håller med henne i allt o kan inte formulera det hälften så bra. Så jag hänvisar till hennes fantastiska inlägg istället.

Inga kommentarer: