Sidor

lördag 8 mars 2014

Från huvudbry till hemlagat

Inspirerad av Mrs Underwood

Wille bakar galet goda hamburgerbröd till våra hemlagade hamburgare.


Jodå, jag finns kvar. Har bara lite svårt för att hitta (eller rättare sagt prioritera) tiden för bloggen. Eftersom jag haft bloggen i sju år innehåller den sjukt mycket historia något som gör att jag tänker att det är dags att börja om på nytt och nischat samtidigt som jag av samma anledning har svårt att lämna den. Dilemma. :)

Jag är också sugen på att byta plattform och har testat en ny, faktiskt i flera år. Den är mer "rätt" i webbsammanhang (och sånt är ju också viktigt för en sån som jag). Men hur jag än försöker så kan jag inte tycka att den är lika bra som gamla goda blogger. Trots att jag vet att det är bättre.

Mina tankar på att nischa har fått mig att tappa lusten, det blir ju så himla enformigt. Tänkte nämligen att min nya blogg skulle vara mer inriktad på träning och hälsa och hundarna. Men får jag inte skriva om något annat då? Och eftersom jag redan smygstartat med att skriva i den nya för att känna mig fram har jag undvikit den häringa.

Ja, ni förstår ju hur snurrigt det är. Dessutom ska det väl tilläggas att mitt bloggintresse på det stora hela kommit av sig lite. Det kan jag skylla på flera saker:


  • Mitt redaktörskap av jackrussellklubens tidning har varit superkul men helt klart tagit fokus från mitt eget bloggande.
  • Webmaster på samma klubb, även det tidskrävande.
  • Min egen kennelsida/blogg
  • Mitt arbete som innehåller väldigt mycket kul och gör att jag inte riktigt orkar eller hinner blogga på samma sätt.
  • Alla hundar. Ska väl erkännas att alla dogsen tar tid från bloggandet.
  • Och sist men inte minst - serier! Jag ser på serier i datorn på varje ledig stund. Jag kan inte ens hålla räkningen längre eller minnas alla. Jag slukar dem. Den serie som kvalar in till favorit streckser jag tills den är slut. Sen letar jag desperat i alla tänkbara former och kanaler tills det inte finns några fler inspelade avsnitt. Då dyker jag in i någon ny och antingen blir det en favorit som proceduren startar om med eller så blir det en av dem jag slötittar på (jag brukar ha en sisådär tre till fyra olika serier som jag slötittar på mer eller mindre samtidigt).

En av favoriterna är House of Cards som jag såg klart några dagar efter andra säsongen släpptes. Mrs Underwood är just nu min stora inspirationskälla frisyrmässigt i alla fall (även om jag nog skulle behöva lite av hennes allmänna grace också) och anledningen till att jag för tillfället snöat in på kort hår.

Snygga Mrs Underwoodd i House of Cards

Inga kommentarer: