Sidor

tisdag 8 juni 2010

Spikmattan funkar


Eftermiddagen igår blev inte alls som jag trott. Först åkte jag hem från jobbet, trött och vansinnigt hungrig. I flera veckor har vi skjutit upp storhandlingen och handlat lite varje dag och bara tanken på det gjorde mig matt. I vilket fall så behövde jag hem för att äta först. Blodsockrets nivå krävde en macka på stört.

Men en macka får ju oftast effekten blodsockerfall, särskilt om den är vit och följs av flera mackor på raken. Så efter mackorna kände jag mig helt obeskrivligt trött. Ryggen och nacken värkte värre än vanligt så jag kom på att det nog var dags för en stund på spikmattan.

Inom några minuter svävade jag in i sömnens land placerad på spikmattan och med avslappningsmusik i lurarna. Efter ett långt tag vaknade jag till och kände mig både utvilad och full av energi. Inom några minuter var vi iväg och storhandlade, i princip ensamma i den stora butiken. Att handla på en måndag kan jag rekommendera varmt.

Väl hemma igen packade jag upp och om alla storpack med kött, städade i köket, grillade och lagade mat.

Inga kommentarer: