Nu ringde killen från pannföretaget! Det kallar jag service. Jag har nog ringt honom tre gånger o pratat in minst två meddelanden (inom loppet av två minuter, eller en halv kanske). Jag vet, det är helg. Och sent på kvällen. Men han ringde faktiskt mig förra söndan för att försöka boka in en tid för service av pannan. Jag var tvungen o prova. Kunde ju inte bara sitta o rulla tummarna. Han har hjälpt mig en gång innan när pannan lagt av. Genom att säga åt mig hur jag ska göra via telefonen.
Han tycker nog att jag säger ganska puckade saker. Jag gör verkligen det. Å så beskriver jag händelseförloppet väldigt tydligt. I minsta detalj. Alla saker jag gjort o inte gjort där nere i källaren. Vilka knappar jag tryckt på o vilka jag bara tittat på. Hur de ser ut och om de lyser eller inte. Hur kallt det känns. Å så pratar jag om pannan som om den var en gammal vaktmästare i huset. Som tagit ledigt utan att säga till först. Fast sen försvarar jag honom, att han nog behövde vila lite.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar